Menu principal

Ndiaye Y.

Nom: 
NDIAYE
Prénom: 
Yakhoub
Institution : 
Aix-Marseille University
Statut: 
Doctorant
Équipe: 
EAST
Thème(s) de recherche: 

Learning scientific and technological concepts: a help in the elaboration of complex knowledge network in students' memory. The case of the concept of force

Projet(s) terminé(s): 

 

Articles dans des revues avec Comité de Lecture Non répertoriées

Ndiaye, Y., Hérold, J. F., &Laisney, P. (2016). Apprendre avec l’imprimante 3D: pour une meilleure efficacité de l’activité de conception créative d’objets. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair 3(2), 179-188.

Actes de Congrès ou de colloques Internationaux publiés 

 

      Ndiaye, Y., Hérold, j.-f., & Chatoney, M. (2018). Make learn effectively a " complex knowledge ". Paper presented at the SFERE Provence Conference: "Learning and Education" "Conditions, contexts and innovations for school, academic and professional achievement", Marseille, France. https://hal-amu.archives-ouvertes.fr/hal-01774218

 

Ndiaye, Y., Hérold, J.-F., & Laisney, P. (2017, 15-17 mars). Efficiency of 3D printer in design activity in class of STI2D in France. A contribution to help the use of 3D printer in less-favored areas. Paper presented at the triennale ADEA (Association pour le Développement de l’Education en Afrique), Dakar (Sénégal).

Ndiaye, Y., Hérold, J.-F., & Laisney, P. (2016, 6-7 avril). L'imprimante 3D, outil d'aide à l'apprentissage des élèves dans l'activité de conception créative en lycée technologique. In the conference proceedings, Colloque international Francophone Eduquer et former au monde de demain (pp. non défini). Clermont-Ferrand: ESPE d'Auvergne.

ID web of knowledge: 
E-3556-2017